Kategori: Tågluff 2010

Berlinexpressen mot Lund

Som vanligt när jag får för mig att skriva när det egentligen är läggdags så somnar jag direkt. Tåget till Berlin igår var ganska spännande. Efter att ha bytt i Frankfurt och äntligen får...

Nice, Frankrike

Nu rullar nattåget upp mot Paris. Tyvärr blev det så igen, eftersom inget annat passade och vi ville verkligen norrut. Planen är att åka vidare mot Berlin och därifrån hem på natten mot fredag....

Gästinlägg: Avignon – Merseille

Gästinlägg skrivet av Daniel angående den Barceloniska utenatten. Kan för övrigt vara det märkligaste inlägget på bloggen. Flikar in hos El Nekrofilio för att berätta om min och Manporeros natt ute på Barcas gator. Anledningen...

Tågstationen, Barcelona

Planen var från början att åka från Barcelona igår kväll, men det gick tydligen inga tåg som passade. Zürich för 50€ eller Milano för 75€ var inget alternativ. När ångesten var som värst igår...

Barcelona, Spanien klockan 00:34 0

Barcelona, Spanien klockan 00:34

Råkade visst somna när jag höll på att skriva igår. Kommer troligtvis att göra samma sak idag. Ska sitta på tåg större delen av dagen i morgon, så får väl skriva klart då… Jag...

Barcelona, Spanien klockan 04:27

Vi hittade till slut ett 90€ hotell där jag och Padde delar rum i ett av Barcelonas slumkvarter. Man är livrädd när så fort man går ut. Daniel som vägrar bo lyxigt hamnade efter...

La tour de Carol, södra Frankrike

Efter en natt på tåget mot Toulouse inser vi att tåget är mer än 3 timmar försenat. Tänk om man ändå hade kunnat veta om det innan, så hade vi åtminstone kunnat sova… Väl...

Nattåg från Paris till Toulose

Planen idag var att stanna i Bayeux, gå på fler museum och på kvällen åka mot Paris för att ta nattåget. Impulsiva som vi är ändrades våra planer och redan vid lunchtid steg vi...

Bayeux, Frankrike

Eftermiddagen idag tillbringades med guidad tur (vi 3 + guiden) ute vid stränderna där D-dagen ägde rum. Först Golden beach där vi besökte ett muséum och sedan vidare till en amerikansk militärkyrkogård. Detta betyder...

Bayeux, Normandie, Frankrike

Kom fram till Bayeux sent igår kväll, och vi hade tur som nästan direkt hittade ett halvsunkigt, billigt hostel med dusch och toalett på rummet. Det som är lite spännande är att dörren till...

Bryssel, Belgien

När klockan ringde klockan 5 i morse kände man sig redo för att döda. Upp snabbt, göra sig vacker (dvs. tvätta sig i iskallt vatten och sedan ta på sig samma kläder som igår)...

Amsterdam, Holland

Natten på tåget till Amsterdam var rent fördjävlig. Sov inte många timmar sammanlagt, och aldrig många timmar i sträck. Så fruktansvärt obekvämt. i Hannover stod vi dessutom och väntade på ett tåg från Moskva...

Utanför Flensburg, Tyskland

14:37 lämnade en liten grupp förväntansfulla pojkar Halmstad Central. Första destinationen är den förhoppningsvis underbara tulpanernas stad. Amsterdam. En nätt liten resa på drygt 20 timmar. Efter ett kort matstopp i den danska huvudstaden...